medal users operator file smartphone

KAZA YAPAN BİR ARACIN PERT KABUL EDİLMESİ

Öncelikle kazaya karışan aracın hasarını belirlemek için görevlendirilen eksper,aracın onarımı için çekildiği servisten hasarlı parça listesi ve işçilik bedellerini alır.Buradan aracın onarımı için yapılacak toplam rakamı belirler.

Daha sonra eksper bu aracın piyasa değerini araştırarak,aracın değerini belirler.

Son olarak da aracın tamir edilmeden hurda şeklinde satılması halindeki değerini yani sovtaj değerini tesbit eder.

Eksper sigorta şirketine vereceği raporda
a) Araç onarıldığında maliyetini
b) Araç pert edildiğinde;aracın piyasa değerinden ,sovtaj bedelini düşerek maliyetini ayrı ayrı belirtir.
Sigorta şirketi bu rapora göre kendisi için uygun olan seçeneği belirler.Örnek vermek gerekirse
aracın onarım değerini 60.000TL
aracın piyasa değerini 100.000TL
aracın sovtaj bedelini 30.000 TL kabul edersek
sigorta şirketi aracı pert ettiğinde sigortalıya 100.000 tl ödeyip,aracın hurdasını satıp 30.000 tl sovtaj geliri elde ettiğinde,bu hasarın maliyeti kendisine 70.000 tl ye gelecektir. Oysa tamir ettirdiğinde hasarın maliyeti 60.000 tl olacağından muhtemelen aracın tamirine karar verecektir.

Eğer sovtaj bedeli 60.000 tl olsaydı,bu bedeli aracın piyasa değeri olan 100.000 tl den düştüğümüzde hasar maliyeti 40.000 tl olacağı ve bu tutar tamirat bedeli olan 60.000 tl den düşük olacağından aracın pert edilmesine karar verecektir.

Ayrıca aracın onarımı sonunda güvenli bir araç olup olmayacağı,yada aracın başına gelebilecek başka hasarlarda ödenecek hasar rakamının yükselebileceği ihtimali sigorta şirketlerinin pert kararını etkileyebilecektir.